Au fost depuse 3 oferte pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție aferent primului lot al Autostrăzii Pașcani – Suceava, respectiv Lotul 1 Pașcani – Roșcani. Cei trei ofertanți sunt Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. (România), Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – INTERTRANSCOM IMPEX SRL (România) și WEBUILD SPA – MILANO (Italia).
Contractul prevede construcția unui traseu de 33 km, 2 viaducte: unul care va traversa râul Ruja (604,60 m) și unul care va traversa pe o lungime de 1049,8 metri DJ208 și CF517, un pasaj peste pârâul Pulpa, cu complexitate ridicată și o lungime de 868 m, 4 parcări de scurtă durată, 2 spații de servicii, infrastructură pentru spații de încărcare a vehiculelor electrice și 3 noduri rutiere, respectiv Nodul rutier Roșcani, cu descărcare în DJ 208C, Nodul rutier Tătăruşi – Heci, la intersecția cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi), și Nodul rutier Dolhasca, la conexiunea cu DJ 208I (Siliștea Nouă – Budeni).
Durata contractului va fi de 30 luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 24 luni pentru etapa de execuție, iar finanțarea acestuia de maximum 3,88 miliarde lei, fără TVA, este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin cadrul Programului Transport 2021-2027.
“Mă bucură să văd progresele pe care le înregistrează proiectul autostrăzii care va asigura conexiunea cu nordul țării. Îi mulțumesc colegului meu Irinel Ionel Scriosteanu pentru prioritizarea proiectului și a tuturor investițiilor din regiunea de Nord-Est. Împreună, vom reuși să construim infrastructura de care Moldova noastră are nevoie”, a declarat președintele Consiliului Județean, Costel Alexe.
Autostrada Pașcani – Suceava va avea o lungime totală de aproximativ 62 km, este împărțită în două loturi, iar traseul acesteia traversează județele Iași, Botoșani și Suceava.